سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسفرپلیت تک دندان و کاربرد ان در مطب دندانپزشکی

 

 

فسفرپلیت تک دندان و کاربرد ان در مطب دندانپزشکی 

عکسبرداریاز اجزای مختلف بدن برای تشخیص بهتر بیماری راه حلی بوده است که از دیرباز وارد دنیای پزشکی و دندانپزشکی شده است .دستگاه های مخصوص به این کار طراحی و تولید شده اند و بسته به قسمتی که قرار است عکسبرداری شود نوع دستگاه فرق می کند. برای مثال فسفرپلیتاز جمله تجهیزاتی است که در دندانپزشکی برای عکسبرداری از دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. پایه کار همه تجهیزات تصویربرداری اشعه ایکس است که در میزان مشخص بدون اسیب زدن به انسان کار خود را با دقت هرچه تمام انجام می دهد.

در واقع هردندانپزشک می تواند یکی از این دستگاه را تهیه کند و قبل از انجام هر کاری از وضعیت دندان خراب به طور کامل اطلاع پیدا می کنند. در واقع فسفرپلیت و RVG  عملکردی مشابه دارند و عکسی که از دهان توسط این دستگاه ها گرفته میش ود فقط از یک دندان است و غالبا قبل از پر کردن دندان دندانپزشک این عکس را تهیه می کند.

در واقع عکس هایی که دندانپزشک قبل از شروع درمان از دهان بیمار تهیه می کند برای اسان تر شدن روند درمانی است و اطمینانا از اینکه تشخیصی که داده درست است یا خیر. برای تهیه عکس از کل دندان ها عکس OPG توسط دستگاه رادیوگرافی تهیه می شود و برای یکی از دندان ها فسفرپلیتیا RVG دستگاه مناسبی است. همه دندانپزشکان یک مدل از این دستگاه را ر مطب خود دارند تا در صورت لزوم به صورت فوری از دندان مورد نظر عکس تهیه نمایند.

فسفرپلیت دستگاهی است کوچک که فضایی را اشغال نمی کند و از نظر کاربرد بسیار مقرون به صرفه است. عکسی که توسط این دستگاه تهیه می شود هم می تواند به صورت فایل چاپی دربیاید و هم به صورت فایل در کامپیوتر ذخیره می شود .اغلب دندانپزشکان عکس گرفته شده را در پرونده الکترونیکی بیمار ذخیره می کند تا بعدها اگر نیاز به ان باشد به راحتی به ان دسترسی پیدا کنند.

پلیت های استفاده شده در فسفرپلیتهم بعد از ذخیره عکس بر روی فایل با در معرض نور قرار گرفتن عاری از هرگونه اطلاعات می شوند و مچددا می توان از انها استفاده نمود. این قابلیت استفاده مجددو چند باره از این پلیت ها باعث مقرون به صرفه شدن این دستگاه ها می شودو اغلب دندانپزشکان ترجیحشان خرید این دستگاه است اگر تعداد مراجعه کننده زیادی داشته باشند.

برندهای مختلف این دستگاه در بازار وجود دارد و هریک دارای کیفیت های مختلفی هستند. همه برندهای موجود در بازار وارداتی هستند و هیچگونه برند داخلی از این محصول وجود ندارد. کیفیت این برند های موجود بسیار خوب است و غالب دندانپزشکانی که از این برندها خریداری نموده اند از انها راضی هستند و بدون بروز مشکل چندین سال است از این دستگاه ها استفاده می کنند.

برای خرید فسفرپلیت نیاز نیست تا خود دندانپزشک مستقیما به بازار برورد و با توجه به شرایط موجود خرید اینترنتی بهترین روش خرید است و دندانپزشک با یک سرچ ساده در گوگل می تواند به تنوع مختلفی از این محصولات دست پیدا کند و با توجه به نوع برند دلخواه خرید خود را انجام دهد. همه تجهیزات گارنتی و خدمات پس از فروش دارند و اگر مشکلی برای دستگاه به وجود بیاید شرکت فروشنده همه جور خدماتی را به خریدار ارائه میدهد .