سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فسفرپلیت روشن کننده راه درمان برای دندانپزشکان

 

 

فسفرپلیت روشن کننده راه درمان برای دندانپزشکان 

در زمینه تجهیزات دندانپزشکیفسفرپلیت  و سنسور rvg  هردو در یک جایگاه قرار دارند و برای تصویربرداری از دهان مورد استفاده قرار می گیرند. عملکردشان کمی باهم متفاوت است و این باعث می شود تا هریک از دندانپزشکان یکی را بردیگری ترجیح دهند. با توجه به نوع عملکرد برخی از دندانپزشکان ترجیحشان فسفرپلیت و برخی دیگر سنسور RVG می باشد. البته از برخی نکات و مزایا فسفرپلیت اولویت بیشتری در خرید دارد که در ادامه به چند تا ازا این مزیت ها اشاره خواهیم کرد.

-          مقرون به صرفه تر بودن این دستگاه: در واقع فسفرپلیت برای مراکزی که مراجعه کننده زیادی دارند بسیار مناسب است. مقرون به صرفه بودن این دستگاه به دلیل چند بار قابل استفاده بودن پلیت های ان است. این پلیت ها عکس گرفته از دهان را به نمایش در می اورند و می توان انرا در داخل فایل ذخیره نمود و با قرار گرفتن پلیت در معرض نور اتاق تمام تصاویر گرفته شده از بین می روند و گویی هیچ تصویری از قبل بر روی ان نبوده است. این باعث می شود تا دیگر نیاز به خرید پلیت نباشد و در مراکز با مراجعه کننده زیاد می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

 

-          عکسی که توسط فسفرپلیت گرفته می شود بسیار واضح و با کیفیت است. در واقع مدلهای قدیمی تر این دستگاه با وجود اینکه بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر بودند به دلیل بی کیفیت بودن عکس گرفته شده از دهان زیاد مورد استقبال خریدارن قرار نمی گرفتند و در واقع مدلهای اولیه نتوانسته بود نظر خریداران را به خود جلب نماید ولی با انجام تحقیقات لازم و پیشرفت دادن دستگاه این مشکل به طور کامل از بین رفت و هم اکنون شاهد وجود دستگاهی خستیک که از نظر کیفیت تصویر با سنسور rvg برابری م یکند.

 

برندهای مطرح این دستگاه کاملا شناخته شده هستند و در بازار ایران می توان انها را به راحتی پیدا کرد. همه این برندها وارداتی هستند و می توان گفت که هیچ تولید داخلی از این محصول در بازار وجود ندارد. ولی محصولات موجود بسیار خوب و با کیفیت هستند و اغلب دندانپزشکان از کارکرد این دستگاه ها راضی هستند. امید است در سالهای اینده بتوانیم به تولید داخل این محصول دست پیدا کنیم.

 

در واقع تجهیزات تصویربرداری مانند فسفرپلیت و بقیه محصولات به قدری در کار دندانپزشکان گره گشا بوده اند که امروزه نبود انها امکان پذیر نخواهد بود. هر بیماری که به مطب دندانپزشک مراجعه می کند باید عکس از دندان خود تهیه نماید تا دندانپزشک بعد از دیدن عکس بتواند کارهای لازم را بر روی ان انجام دهد. تقریبا امروزه هیچ دندانپزشکی بدون دیدن عکس کاری انجام نمیدهد زیار عکس چشم انداز روشنی از کار رابه نمایش می گذارد.

دنیای تجهیزات دندانپزشک هر روزه در پی اختراع تجهیزاتی است که بتواند به کمک انها کار را برای دندانپزشکان بسیار راحت تر کند و در واقع خطای انسانی را به حداقل میزان ممکن برساند. تجهیزات به روز در واقع کار را برای دندانپزشکان ساده تر می کند. از خطای انسانی نمی توان چشم پوشی کرد و این تجهیزات جدید این میزان خطا را به حداقل می رساننند.

فسفرپلیت نیز جزو یکی از تجهیزاتی است که این با تولیدش این خدمات را به بشر ارائه نمود. در گذشته دندانپزشکان بدون هیچ گونه اگاهی از وضعیت کلی دهان بیمار و یا قسمت اسیب دیده دست به درمان می زنند و در این میان اتفاق های پیش بینی نشده ای می افتاد و بعضا جان بیماران را به خطر می انداخت در صورتی که امروزه این مساله وجود ندارد و دندانپزشکان با اگاهی لازم دست به اقدامات درمانی می زنند.